torstai 13. syyskuuta 2012

Vastaukset kte:n meemikysymyksiin

 
Tämänkesäinen Suomenlinnan juhannuskokko syttyy


Kiitos haasteestasi kte! Tämmöisiä ajatuksia nousi mieleen.
 
1. Mitä näet lähimmästä ikkunasta juuri nyt?
 
Iltapäiväisen näkymän Herttoniemen metroaseman seudun yli Roihuvuoreen.
 
2. Mitä näet peilistä?
 
Varttuneen, geeneiltään karjalaissatakuntalaisen, perin suomalaiselta näyttävän miehen.
 
3. Kuinka kauan olet blogannut ja miksi?
 
Olen blogannut vuodesta 2005 lähtien. Minulla on useita blogeja, joista osa on lepäämässä. Bloggaamisen avulla voi oppia uusia asioita, saada ajatuksiaan esiin, toteuttaa luovuuttaan jne.
 
4. Mitä asioita blogissasi et käsittelisi / paljastaisi?
 
Olen varsin avoin, mutta tottahan raja jonnekin pitää laittaa. En halua tuottaa vahinkoa läheisilleni, itselleni enkä muillekaan. On asioita, jotka eivät kuulu julkisuuteen. Yritän kirjoittaa siten, että voin seistä tekstieni takana. 
 
5. Bloggaajana varmasti itsekin luet muiden blogeja, vaikka et noita bloggaajia ole itse tavannut. Mitä luulet, kenen bloggaajan kanssa juttusi kävisi livenäkin kaikkein parhaiten yhteen?
 
Itse asiassa bloggaaminen on johtanut tapaamisiinkin. Olen tavannut leppoistamisesta kirjoittavia ja kun samanmielisiä ollaan, keskustelu on ollut helppoa.
 
6. Mitä elämässäsi tekisit toisin, jos voisit?
 
Olisin enemmän lasten kanssa.
 
7. Voisitko tässä iässä muuttaa ulkomaille?
 
Voisin hyvin viettää ulkomailla pitkähköjä aikoja ja olen viettänytkin, mutta en haluasi asettua pysyvästi, koska lapsenlapseni ovat Suomessa.
 
8. Mitä mieltä olet huuhaa-kriittisyydestä?
 (http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Koulu+ei+kasvata+huuhaa-kriittisyyteen/1135258135114)

Olen aika pitkälle Kotron linjoilla, mutta koska en ole ateisti, uskon myös sellaisen todellisuuden olemassaoloon, jota en tavoita järjelläni.
 
9. Mitä terveys sinulle merkitsee?

Merkittävä hyvän elämän osatekijä. Olen kiitollinen siitä terveydentilasta, joka minulla on. Elämä ei kuitenkaan ole pelkkää terveysshoppailua. Kohtuus siinäkin. 
 
10. Mikä on elämän tarkoitus?

Jaa-a, et vähää kysykään. Aluksi viittaan vastaukseeni kohdassa kahdeksan. Siihen voisin lisätä hyvän elämän, mikä voi toteutua lukemattomina eri versioina eikä tarvitse olla pelkkää päivänpaistetta. Lähimmäisten - erityisesti läheisten - palveleminen. Se että olen saanut siirtää perimäni geenit eteenpäin, ei ole minulle vähäarvoinen asia.
 
11. Jatka lausetta: Onni on...

.. elämän kokemista merkitykselliseksi.

1 kommentti:

  1. Kiitokset vastauksista - jälleen kerran :)) Taisit näihin jo kertaalleen vastata täällä: http://leppoistaminen.blogspot.fi/2012/06/vastaukset-11-kysymykseen.html, mutta hauska, että vastaukset eivät olleetkaan ihan identtisiä :)

    VastaaPoista