Kun ajattelen omaa opettajan työtäni, yllä mainittu tuntuu uskottavalta. Parempi oppimistulos saadaan keskittymällä olennaisuuksiin ja antamalla opiskelijoille aikaa miettiä ja käsitellä näitä kuin vetämällä tiukkaan ohjelmoituja nippelipitoisia kursseja. Oppitunneille kannattaa jättää riittävästi "löysää", jotta opiskelijat pystyvät riittävästi vaihtamaan ajatuksia uusista teemoista, soveltamaan niitä ja antamaan niideen rakentua mielekkyyksiksi heidän tietoperustaansa.
Näkymä Ambran lähettyvillä Italiassa. Sekatekniikka. Olen tehnyt suuren osan työstä roiskimalla. Se tuntuu toimivan tässä, mutta muuten en ole vielä tyytyväinen. Työssä on jonkinlaista monotonisuutta ja se on liian makea. Luulen tekevenäni siihen vielä jotakin radikaalia.
Näkymä Ambran lähettyvillä Italiassa. Sekatekniikka. Olen tehnyt suuren osan työstä roiskimalla. Se tuntuu toimivan tässä, mutta muuten en ole vielä tyytyväinen. Työssä on jonkinlaista monotonisuutta ja se on liian makea. Luulen tekevenäni siihen vielä jotakin radikaalia.
Näkymä Ambran lähettyvillä Italiassa. Sekatekniikka. Olen tehnyt suuren osan työstä roiskimalla. Se tuntuu toimivan tässä, mutta muuten en ole vielä tyytyväinen. Työssä on jonkinlaista monotonisuutta ja se on liian makea. Luulen tekevenäni siihen vielä jotakin radikaalia.
Lauman valtaa minäkin lähden seuraavaksi metsästämään kirjastosta. Olen pitänyt tosi paljon tuosta Persoonan vallasta, vaikka välillä siinä on puuduttavia kohtia. Palataan aiheeseen!
VastaaPoistaMinäkin uskon vakaasti, että luovuuden lähde on levossa. Miten moni hyvä idea ja kirkas oivallus onkaan itselläkin syntynyt jossain ihan muualla kuin työpöydän ääressä.
VastaaPoistaJoissain tapauksissa voisi olla sekä työntekijän että työnantajan kannalta parempi, jos työaikaa lyhennettäisiin. Tyytyväisyys ja tehokkuus kasvaisivat, kun luovuudelle olisi tarpeeksi tilaa.