torstai 27. lokakuuta 2011

Löytöjä Helsingin Kirjamessuilta



Tämänvuotiset Helsingin Kirjamessut alkoivat tänään. Olen kuvannut viime- ja toissavuotisten kokemuksia ja ostoksia näissä postauksissani.

Kuvissa tämänpäiväinen saaliini (yksi puuttuu).
  
Kyseessä taitaa olla kiusaus, jonka vastataiset taistelut minulla on taipumus hävitä. Kirjat vievät tilaa ja osa jää lukematta. Järjettömältä tuntuu, mutta vetoan tunteisiini.




Ja nyt tämänkertaisiin selityksiin.

Nuorisososiologia kiinnostaa minua ammatillisesti ja muutoinkin minusta on mukava pohdiskella nuorisoilmiöiden vaikutuksia tulevaisuuteen ja kyllä muukin sosiologia sopii pirtaan. Marx ja Clausewitz lukeutuvat historian painavimpien teosten kirjoittajiin, joten on kiva lukea, mitä heidän teksteistään kirjoitetaan. Historia kuuluu harrastuksiini. Klassikoita, hyviä romaaneja ja kiinnostavia elämäkertoja sorrun ostamaan, kun ne ovat edullisia.

Näin alkoi kirjaripittäytymiseni tänä vuonna.

4 kommenttia:

  1. Tuttua, tuttua - olen pakottanut itseni vàltelemààn kirjakauppoja viimeiset kaksi kuukautta (pari kertaa olen pysàhtynyt nàyteikkunoita katselemaan), ainoa tapa lukea làpi jo hankkimiani kirjoja, joita on kertynyt mukava pino!

    Hyvàt ja uskottavat olivat selityksesi:-)

    VastaaPoista
  2. Hyvä strategia. Kotona on meilläkin paljon luettavaa. Jos kaikki pitäisi lukea kannesta kanteen ennen kuin uusia ottaisin käteeni, loppuelämäni kirjat taitaisivat olla jo tiedossa. Voisihan päättää vaikkapa, että vuonna 2012 luen vain omia kirjoja. Uskaltaisinkohan ...?

    VastaaPoista
  3. GO Faija GO! Vuodeksi 2012 sellainen tavoite, ettei taloon tule yhtään kirjaa, muuta kun siinä tapauksessa, että joka ikinen kirja kirjahyllystä ja koko huushollista on luettu ja sisäistetty. Ootko messissä? GO Faija GO!

    VastaaPoista
  4. Kiitos vinkistä Miku! Huh huh kun on kova tavoite. Tuletko talkoisiin? Lue sinä osa ja briiffaa minulle niin minä briiffaan omat lukemiseni sinulle. COME Miku COME!

    VastaaPoista