perjantai 15. lokakuuta 2010

Säläpuuhia

Alan saada puuhieni kuvauksen valmiiksi ja sitten pitääkin alkaa arvottaa niitä.

Olen laittanut listalle myös kurssit. Käyn maanantai-iltaisin Taikin avoimen Kuvaopinnot-kurssilla ja lueskelen muutoin taidehistorian tenttiin. Nämä antavat minulle virikkeitä maalaamiseeni ja auttavat minua eteenpäin.

Minulla on hyviä kokemuksia Kiloklubin käytöstä painonhallinnassa tai oikeastaan laihduttamisessa. Siinä kirjataan päivän syömiset nettiin ja saadaan välitöntä palautetta. Se varmaan auttaisi kolesteroliongelmani ratkaisemisessa, mutta ruokien kirjailuun menee aikaa. Olen yrittänyt nyt noudatella soveliasta ruokavaliota ilman kirjailuhommia.

Tietokoneiden ylläpito yms. vaatii aikansa, mutta mikäpä auttaa, jos aikoo niitä vampaimia käyttää.

Käytän kuukausittain palkkapäivän aikohin muutaman tunnin "finanssien" järjestämiseen. Jyvitän palkkarahat siten, että suurin osa laskuista hoituu suoraveloituksena ja että raha riittää. Olen saanut pitkä ajan kuluessa excel-systeemini varsin hyvään uskoon, joten homma on aika helppo ja tuo varmuuden tunteen rahojen riittämisestä.

Vapaaehtoistyö on oikeastaan kaikkien velvollisuus, jotka sitä pystyvät tekemään. Se ei ole minulle harrastus (paitsi tulkkaus on sitäkin), mutta jollakin tavoin haluan kantaa pienen korteni kekoon.

 Kuulun Kukkojen sukuseuran hallitukseen. Setäni halusi aikoinaan järjestää minut tilalleen. Olen ollut varapuheejohtajana, mikä on merkinnyt käytännössä keskimäärin ehkä yhtä kokousosallistumissa vuodessa eikä juuri muuta. Puheenjohtaja haluaa vaihtaa osia ensi vuoden alusta lähtien. Hallitus toki päättää, mutta todennäköisesti nakki napsahtaa. Se tietää tiukempaa asioihin paneutumista.  

Kuvat ovat Etretatista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti