sunnuntai 16. kesäkuuta 2013

Lisää hyviä uutisia K-supermarket Hertan eettisestä toiminnasta

Kirjoitin äskettäin ilahtuneeni siitä, että lähellämme olevassa K-supermarket Hertassa on laitettu vanhaksi menevät tuotteet edullisella hinnalla myyntiin ja selvästi näkyviin.

Laitoin postauksesta linkin kyseisen kaupan palautejärjestelmään.

Kauppias Markus Ranne vastasi minulle jo samana iltana ja kertoi, että valtaosa vanhenevista tuotteista menee seurakunnan kautta jaettavaksi Myllypuron ruokajonoon. Tämä kuulostaa entistä paremmalta.

Kauppias kertoi myös, että nykyään laki antaa heille mahdollisuuden pakastaa ruokia myöhempiä lahjoituksia varten.

Minusta on hyvin arvostettavaa, että kaupassa nähdään vaivaa ruoan vanhenemisongelman ratkaisemiseksi näin hienolla tavalla.

Meillä on Herttoniemessä kuluttajan markkinat, kun on kävelyetäisyydellä useita hyviä ruokakauppoja. Joudun tunnustamaan, että edullinen hinta tahtoo painaa vaa'assa. Ostoksemme - jotka nyt eivät ole suuret kahden hengen taloudessa - jakaantuvat usean kaupan kesken.

Tässä esitetyt tiedot Hertan toiminnasta lisäävät merkittävästi sympatiaani kyseistä kauppaa kohtaan. Saattaa vaikuttaa hieman ostokäyttäytymiseeni, jonka merkitys tosin on marginaalinen, mutta ainakin voin laittaa hyvää sanaa eteenpäin.

Perinteiset kilpailukeinot laadukkaat tuotteet, hyvä sijainti jne. näkyvät hyvin asiakkaille.

Miten tällaisen eettisen backoffice -office toiminnan voisi tehdä näkyvämmäksi?








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti