tiistai 31. elokuuta 2010

Lisää työtehtävien kuvausta priorisointia varten

Jatkan työtehtävieni kuvaamista. Oppitunteja ja valmistelua jo kuvasinkin toissakertaisessa postauksessani.

Loviisan Isnäsin tunnelmaa
Seuraavana listalla on ohjaus, joka on aika venyvä käsite. Sitä tapahtuu tietenkin tunneilla, josaan ei kovin paljoa, koska opiskelijat tuntuvat mielellään yrittävän selviytyä itse tuntitehtävistä. Ohjaukseen voitaneen laskea myös kasvava tehtäväkenttä, jota voisi kutsua vaikkapa peräänhuuteluksi. Joitakin opiskelijoita on paimennettava sähköpostein - joskus soitellenkin - pysymään mukana kurssilla. Tehtävien tekemisen ohjausta pitäisi tehdä myös tuntien ulkopuolella, mutta aikaa tahtoo olla niukalti ja tuntien jälkeen ei tahdo jaksaa. Se voi tapahtua myös sähköpostitse.

Isnäsin höyrykonemuseon jyhkeää laitteistoa
Muuttuvat opetussunnitelmat merkitsevät kurssin rakenteen muutoksia. Kokemukseni mukaan sisällöt muuttuvat aika vähän, mutta aikataulutusta on syytä miettiä ja viritellä. Aikaa menee jonkin verran suunnittelupalavereihin, mutta niitä on aika harvoin.

Höyrykoneen nippeleitä ja nappeleita


Päivän pieni ilo: Oli mukava kävellä Itä-Pasilasta Kurviin metroasemalle nuuskien uutta reittiä Vallilan läpi. Aurinko paistoi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti